مسائل خانواده و تربیت فرزند

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

ریم حسینی روانشناس و مشاوره خانواده با بیان اینکه به تازگی حدود ۵۰ درصد مراجعات زوج های جوان به مراکز مشاوره به دلیل اختلافات شدیدی است که به طور مستقیم به اینترنت و نرم افزار های ارتباط جمعی مجازی ( واتس اپ و..) مربوط می شود، گفت: اختلافاتی که در ۶۵ درصد مواقع شک های بی مورد بوده و پس از چند جلسه مشاوره کوتاه و قبل از قرار دادگاه حل شده است.


وی در پاسخ به اینکه باید چکار کرد تا این اختلافات دامن زندگی زوجین را نگیرد گفت: برای حل این اختلافات راهکارهایی وجود دارد؛ چرا که هیچ چیز مهم تر از خانواده نیست و این خانواده است که سرنوشت لحظات شما را رقم خواهد زد.

آیا همسرتان به حضور شما در شبکه‌های اجتماعی مشکوک است؟! این توصیه‌ها را بخوانید!

برای خانواده تان ارزش قائل شوید

راهکارهایی برای حل اختلافات زوجین در استفاده از ارتباطات جمعی مجازی :

  • شمیم وصال شمیم وصال

خودارضایی و راه درمان آن

شمیم وصال شمیم وصال | دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰ ب.ظ
اگه کسى دچار فتنه استمناء شده باشه و بخواد ترک کنه باید چیکار کنه؟ آیا ممکنه براى این شخص مشکل جسمى اى پیش بیاد که مانع ازدواجش بشه؟ آیا با ترک این کاروتوبه به درگاه خدا میتونه جبران کنه؟

خودارضایی, خودارضایی دختران, عوارض خودارضایی, خودارضایی دختران, ترک خودارضایی
پرسشگرگرامی در ابتدا عرض می کنیم نگرانی و بیزاری شما از این عمل، نشان از این دارد که روحیة تقوا و ایمان در شما زنده است و این روحیه را باید قدر بدانید.
یکی از نشانه‌های ایمان مؤمن این است که وقتی کار خوبی انجام می‌دهد، خوشحال می‌شود و در صورت انجام دادن کار زشت و گناه ناراحت می‌شود. هستند کسانی که چشم‌‌چرانی، خود‌ارضایی و بسیاری از گناهان دیگر برایشان عادی شده و اصلاً هیچ احساس گناه هم نمی‌کنند. این را هم بدانید فردی که حفظ و تقویت ایمان برایش مهم است، قطعاً شیطان برایش برنامه دارد و او را راحت نمی‌گذارد و هر لحظه می‌خواهد فریبش دهد. حفظ ایمان کاری سخت و مشکل است و نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش و کوشش دارد.
بنابراین پرسشگر ارجمند وگرامی باید خدا را شاکر باشید که متوجه اشتباهتان شده اید و از انجام این کار پشیمان هستید. همین پشیمانی و پی بردن به اشتباه است که شما را به سمت درمان این مشکل می کشاند. ؛ این نشان از طینت پاک شما دارد که با وجود این گرفتاری توانسته‌اید این احساس را در خودتان حفظ کنید. قدر این روحیه را بدانید و در جهت حفظ و تقویت آن تلاش کنید که حتماً موفق خواهید شد.
اما با همه این وجود به شما می گوییم از آنجا که این عمل اعتیاد آور است اگر هر چه سریعتر دست از این کار برندارید به جایی می رسید که حتی از روزی چند مرتبه نیز سیر نشوید و عاقبت در اثر بوجود آمدن عوارض جسمانی، روانی و معنوی آن به زندگی بدی دچار خواهید شد. بنابراین تا دیر نشده به فکر آینده خود و زندگی خوشی که در انتظارتان است، باشید.
متاسفانه خود ارضایی علاوه بر داشتن عوارض جسمانی و روانی، سبب دوری از خداوند می گردد. البته این مشکل نیز به سادگی قابل حل می باشد؛ چرا که فردی که از گناه توبه می کند و به سوی خدا باز می گردد مانند فردی است که اصلا گناهی انجام نداده است و شاید بتوان گفت بزرگترین امید و مژده ای که خداوند به بنده اش داده است همین راه برگشت می باشد.
در رابطه با ازدواج نیز اصلا نگران نباشید و بدانید که با ترک این عمل مشکل ساز شما به سلامتی اولیه روحی و جسمی و معنوی خویش باز خواهید گشت و انشاالله خواهید توانست یک ازدواج موفق و زندگی ایی زیبا و امیدوارکننده داشته باشید و همه اینها در گرو ترک حقیقی خودارضایی با توکل بر خداوند خواهد بود.

خودارضایی, خودارضایی دختران, عوارض خودارضایی, خودارضایی دختران, ترک خودارضایی
اکنون پس از این مقدمه کوتاه به راهکارهای عملی درمان خود ارضایی می پردازیم. لطفا آنها را به د قت مطالعه نمایید و همچنین با دقت به کار ببندید تا انشاءالله هر چه زودتر به هدفتان دست بیابید.....
  • شمیم وصال شمیم وصال