مسائل خانواده و تربیت فرزند

چگونه دفاع از خود را به کودکان بیاموزیم؟

شمیم وصال شمیم وصال | سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۳۴ ق.ظ

بعضی از والدین به راحتی می گویند" اگر کسی اذیتت کرد بزنش " این جمله بار منفی روی کودک می گذارد چرا که او می آموزد اگر کسی کار اشتباهی کرد این اجازه را دارد او را مجازات کند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
 دفاع از خود

سارا حسینی روان شناس با تأکید بر اینکه باید دفاع از خود را به فرزندان آموزش دهید، اظهار داشت: بعضی از والدین به راحتی می گویند" اگر کسی اذیتت کرد بزنش " این جمله بار منفی روی کودک می گذارد چرا که او می آموزد اگر کسی کار اشتباهی کرد این اجازه را دارد او را مجازات کند.

وی در ادامه گفت: کودکان نیاز دارند با هم سن و سال های خود بازی و به مهارت های لازم دست پیدا کنند. در این بین کودکان باید یاد بگیرند اگر بچه ای بی ادبی و یا شروع به زدن اطرافیان کرد به مربی و یا بزرگتر جمع اطلاع دهند.

این روان شناس تصریح کرد: روش صحیح این است که دلیل دعوا را جویا شوید و با فرزندتان صحبت کنید چگونه با کودکی که او را کتک زده است، برخورد کند، البته منظور آموزش سیلی در مقابل سیلی نیست. به عنوان مثال به کودک یاد دهید به کسی که تو را زده است بگوید: تو دیگر دوست من نیستی و من دیگر با تو بازی نخواهم کرد.

حسینی در پایان بیان کرد: کودک تا 8-7 سالگی معمولا به حمایت والدین نیاز دارد و باید بفهمد که می تواند روی کمک والدین حساب کند. به این ترتیب اعتماد به نفس او بالاتر می رود و در دعواهای بعدی مقاوم تر خواهد بود.
  • شمیم وصال شمیم وصال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی